lifeworksgestaltl1

luni, 2 februarie 2015

Case #15 - Cazul lui Wang, percepția slabă și clipitul

Wang era un tânăr inteligent. Am vrut să demonstrez abordarea fenomenologică. Am început astfel observând tricoul său - unul de un maro plictisitor.
A spus că l-a ales pentru că parțial nu percepe culorile, iar el l-a văzut verde.
De fapt a folosit cuvântul „slab" referitor la percepția culorilor.
A continuat apoi spunând că percepția sa senzorială și interpersonală este în general „slabă", lucru ce îl face să aibă probleme cu prietena lui.
Am adus vorba despre mine și i-am spus despre propriile abilități perceptive slabe.
Această dezvăluire personală din partea mea i-a creat ocazia de a se deschide mai departe.
Voia să afle cum să schimbe sau să rezolve acest lucru.
I-am explicat că din punct de vedere Gestalt nu suntem interesați de rezolvare, ci de a deveni mai conștienți de ceea ce se întâmplă, de înțelegerea punctelor forte și a limitelor fiecărui stil personal. Abia apoi, poate, se extinde sfera posibilităților.
I-am cerut un exemplu concret despre cum funcționează stilul lui în cazul său. După ce spunea ceva urma un „dar"... Așa că l-am oprit în acest punct al auto-aprecierii și i-am împărtășit propriile exemple de apreciere a modului în care funcționează pentru mine.
Modalitatea Gestalt constă deseori în îndrumarea prin intermediul exemplului personal al terapeutului.
L-am întrebat apoi de restricții. A dat un răspuns general, așa că am cerut un exemplu concret. În Gestalt problemele sunt ilustrate prin lucruri concrete pentru a putea lucra cu ele.
A dat un exemplu în care prietena lui dorește apreciere și vorbe blânde, dar el simte că a făcut asta deja. Îi este greu să înțeleagă cu adevărat ce simte ea.
I-am spus apoi că am observat felul în care clipește. Era ușor neobișnuit - uneori des, alteori apăsat.
Nu era prea conștient că face asta, dar invitația mea de a conștientiza această experiență când clipește l-a blocat. Așa că i-am spus să se uite la câteva persoane din grup și să observe ce se întâmplă când clipește. A fost prea dificil - s-a mișcat prea repede și nu a observat mai nimic.
I-am spus să se uite la mine și să observe. A început să facă autoevaluări imediat, dar l-am rugat doar să se observe pe sine și experiența sa, asemeni unei camere de luat vederi.
A fost dificil pentru el, fiindcă nu conștientiza prea multe. La un moment dat, a clipit o dată foarte încet și l-am intrebat ce s-a întâmplat atunci.
A spus că încerca să evite contactul vizual.
În Gestalt observăm fenomenele și mai ales joncțiunile, când lucrurile se schimbă și investigăm experiența din acel moment.
Am discutat despre evitare și i-am oferit un exemplu propriu în timpul unei vizite cu tatăl meu. Din nou, această expunere personală creează premisele relației viitoare.
A fost ușor emoționat - avea și el dificultăți de comunicare cu tatăl său.
Nu aveam timp să aprofundăm atunci, dar a fost consemnat pentru ședințele viitoare.
Deja parcurseserăm suficiente lucruri, așa că am încheiat ședința.
A rămas cu un loc foarte special pentru practicarea conștientizării, întrucât se afla abia la începutul acestui exercițiu. Era inteligent și cădea mereu pe gânduri, iar clipitul reprezenta un factor somatic ce l-ar fi putut ajuta să intre în contact cu sentimentele sale și să observe mai ales când lucrurile se amplifică.
Capacitatea de a relaționa cu cei din jur nu pute fi exersată până când nu se dezvolta mai întâi capacitatea sa de a relaționa cu sine. Simțul său „slab" de percepție se afla cel puțin într-un anumit moment  sub control - atunci când înceta să mai clipească.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre Mine

Steve Vinay Gunther·

Predau și practic terapia gestalt, coaching de orientare în carieră și consiliere familială. Susțin seminarii și training-uri atât în Australia, cât și în China, Japonia, Coreea, SUA și Mexic. Sunt autorul cărții Înțelege femeia din viața ta, o carte cu sfaturi pentru bărbați despre relațiile cu femeile. Ca director al Lifeworks ofer terapie, training și supervizare. Sunt un candidat la doctorat, unde studiez dinamica interpersonală a puterii. Sunt de asemenea directorul unui Masterat de Psihologie spirituală din cadrul Universității Ryokan, o instituție online acreditată, cu sediul în LA.

© Lifeworks 2012

Contact: admin@learngestalt.com

Cui i se adresează acest blog?

Cazurile prezentate se adresează terapeuților, studenților și celor a căror profesie constă în a le oferi sprijin altor oameni. Scopul este să arătăm cum poate fi pusă în practică terapia Gestalt, îmbinând aspectele teoretice cu provocările clinice.

Pentru că se adresează în primul rând profesioniștilor, acest blog este disponibil celor abonați. Te rugăm să introduci adresa de email pentru a primi gratuit actualizările blogului de fiecare dată când e adăugat un nou articol.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

© Lifeworks 2012

Contact: admin@learngestalt.com

Limbi:

HOME

Informed Consent & Rates

PROFESSIONAL TRAINING

Gestalt Therapy Defined

PROFESSIONAL SERVICES

PAYMENTS

OTHER STUFF

Links

Book:Advice for Men about Women

BLOGS

• English

Bahasa

Čeština

Deutsch

Español

Français

Greek ελληνικά

Hindi हिंदी

Magyar

Melayu

Italiano

Korean한국의

Polski

Português

Română

Russian Русский

Serbian српски

Chinese 中文

Japanese 日本語

Arabic العربية

English Bahasa Čeština Deutsch Español Filipino Français ελληνικά हिंदी Magyar Melayu Italiano 한국의 Polski Português Română Русский српски 中文 日本語 العربية

If you are interested in following my travels/adventures in the course of my teaching work around the world, feel free to follow my Facebook Page!

Can you translate into Romanian? I am looking for volunteers who would like to continue to make this translation available. Please contact me if you would like to contribute.

Gestalt therapy sessions

For personal therapy with me: www.qualityonlinetherapy.com

vinaysmile

This Gestalt therapy blog is translated into multiple languages. You are welcome to subscribe

logosm1

Links

Career Decision Coaching

Here

and here

Lifeworks

Gestalt training and much more

http://www.depth.net.au

For Men

Here is a dedicated site for my book Understanding the Woman in Your Life

http://www.manlovesawoman.com

The Unvirtues

A site dedicated to this novel approach to the dynamics of self interest in relationship

http://www.unvirtues.com

Learn Gestalt

A site with Gestalt training professional development videos, available for CE points

http://www.learngestalt.com

We help people live more authentically

Want more? See the Archives column here

Gestalt therapy demonstration sessions

Touching pain and anger: https://youtu.be/3r-lsBhfzqY (40m)

Permission to feel: https://youtu.be/2rSNpLBAqj0 (54m)

Marriage after 50: https://youtu.be/JRb1mhmtIVQ (1h 17m)

Serafina - Angel wings: https://youtu.be/iY_FeviFRGQ (45m)

Barb Wire Tattoo: https://youtu.be/WlA9Xfgv6NM (37m)

A natural empath; vibrating with joy: https://youtu.be/tZCHRUrjJ7Y (39m)

Dealing with a metal spider: https://youtu.be/3Z9905IhYBA (51m)

Interactive group: https://youtu.be/G0DVb81X2tY (1h 57m)