lifeworksgestaltl1

vineri, 17 aprilie 2015

Case #24 - Copilul abandonat

A trecut ceva vreme, la începutul ședinței, până când am stabilit o legătură cu Jane. Am observat topul galben/ auriu pe care îl purta. Mi-a spus că îi plac culorile de foc, deoarece aduc căldură, lucru ce o ajută să depășească sentimentul de tristețe. Jane mi-a explicat că îi place să fie înconjurată de oameni entuziasmați și inteligenți; în caz contrar nu îi captează interesul.
Am întrebat-o cu ce voia să lucrăm și mi-a răspuns: afaceri, tată și iubit. I-am cerut să aleagă un singur subiect, iar ea a ales afacerile.
Nu contează ce alege persoana, orice ar fi ne este de folos.
Am întrebat-o care este exact problema - mi-a spus că este egocentrică și că își urmărește interesul, indiferent de ceilalți.
Am confirmat aspectele pozitive ale acestui lucru în afaceri, dar am înțeles de asemenea și modul în care ceilalți ar putea fi deranjați.
Apoi a mărturisit că tânjea după apreciere și că de fapt fusese adoptată. Părinții naturali o abandonaseră sub un pod.
Astfel, lucrurile s-au schimbat semnificativ pentru mine. Faptul că a scos la iveală un lucru atât de important și sensibil înseamnă că îmi încredințează ceva foarte personal și intim. În loc să consider asta ca fiind o informație folositoare și relevantă despre sine și să mă opresc la contextul egoncetrismului, am luat lucrurile mult mai în serios, ca un strigăt adânc pentru „recunoașterea" de care spunea că are nevoie.
Am înțeles apoi și nevoia ei pentru căldură.
Am întrebat-o ce simte, dar nu a putut să indentifice nimic, în afară de faptul că picioarele ei erau reci din cauza aerului condiționat.
Am întrebat-o despre sentimentul de răceală în relații și i-am indicat faptul că aceasta reprezenta opusul căldurii pe care o căuta în relații.
Însă nu voiam să pierd timpul vorbind despre asta. Am întrebat-o cât timp fusese lăsată sub pod. Nu știa, așa că i-am spus să presupună. A spus că poate o zi.
În mod sigur ar fi cuprins-o frigul în tot acel timp.
Lămurind această amintire a întâmplări traumatice, am vrut să o asigur că altceva s-a întâmplat de fapt. Am întrebat-o dacă pot să mă apropii și dacă poate să își pună capul pe umărul meu.
A spus că da, e lucrul pe care și l-a dorit mereu.
Am făcut asta și i-am cerut să inspire cât de multă căldură posibil. I-a luat ceva timp, o vreme nu a reușit. Apoi a început să o facă, respira foarte repede ca un bebeluș. Într-un final ritmul s-a domolit; am întrebat-o ce a simțit, mi-a spus că a fost o căldură, deși picioarele ei erau tot reci. I le-am acoperit cu ceva și am continuat. A sesizat niște sunete din stomac. I-am cerut să îmi spună despre experiența ei și a povestit cum a încercat din greu să țină diete.
Era în mod cert vorba despre foame de căldură emoțională. Am întrebat-o și apoi i-am pus mâna în dreptul stomacului și i-am spus să inspire acea căldură.
Am făcut acest lucru pentru mai mult timp, apoi, avertizând-o m-am retras.
A spus că a fost la multe seminarii, dar niciodată nu a primti acest răspus pentru problemele sale.
Procesul Gestalt a constat atât în concentrarea asupra relației în momentul prezent, cât și asupra cadrului contextual și a lucrurilor care lipseau din acesta. Toate lucrurile despre care vorbea se legau - nevoia de apreciere, dorința de căldură, foamea și supra-alimentarea, interesul în supraviețuirea sinelui.
Am alimentat recunoașterea la cel mai profund nivel, mai ales non verbal, și la nivelul atingerii; deoarece comunicarea unui bebeluș se face în cea mai mare parte la nivel non-verbal, prin atingeri.
Munca de facilitare în terapie poate fi utilă, dar cele mai profunde schimbări vin prin intermediul relațiilor. Obișnuirea cu nevoile relaționale ale clientului reprezintă cheia, iar găsirea căii de a împlini acele nevoie dau naștere unui impact profund.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre Mine

Steve Vinay Gunther·

Predau și practic terapia gestalt, coaching de orientare în carieră și consiliere familială. Susțin seminarii și training-uri atât în Australia, cât și în China, Japonia, Coreea, SUA și Mexic. Sunt autorul cărții Înțelege femeia din viața ta, o carte cu sfaturi pentru bărbați despre relațiile cu femeile. Ca director al Lifeworks ofer terapie, training și supervizare. Sunt un candidat la doctorat, unde studiez dinamica interpersonală a puterii. Sunt de asemenea directorul unui Masterat de Psihologie spirituală din cadrul Universității Ryokan, o instituție online acreditată, cu sediul în LA.

© Lifeworks 2012

Contact: admin@learngestalt.com

Cui i se adresează acest blog?

Cazurile prezentate se adresează terapeuților, studenților și celor a căror profesie constă în a le oferi sprijin altor oameni. Scopul este să arătăm cum poate fi pusă în practică terapia Gestalt, îmbinând aspectele teoretice cu provocările clinice.

Pentru că se adresează în primul rând profesioniștilor, acest blog este disponibil celor abonați. Te rugăm să introduci adresa de email pentru a primi gratuit actualizările blogului de fiecare dată când e adăugat un nou articol.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

© Lifeworks 2012

Contact: admin@learngestalt.com

Limbi:

HOME

Informed Consent & Rates

PROFESSIONAL TRAINING

Gestalt Therapy Defined

PROFESSIONAL SERVICES

PAYMENTS

OTHER STUFF

Links

Book:Advice for Men about Women

BLOGS

• English

Bahasa

Čeština

Deutsch

Español

Français

Greek ελληνικά

Hindi हिंदी

Magyar

Melayu

Italiano

Korean한국의

Polski

Português

Română

Russian Русский

Serbian српски

Chinese 中文

Japanese 日本語

Arabic العربية

English Bahasa Čeština Deutsch Español Filipino Français ελληνικά हिंदी Magyar Melayu Italiano 한국의 Polski Português Română Русский српски 中文 日本語 العربية

If you are interested in following my travels/adventures in the course of my teaching work around the world, feel free to follow my Facebook Page!

Can you translate into Romanian? I am looking for volunteers who would like to continue to make this translation available. Please contact me if you would like to contribute.

Gestalt therapy sessions

For personal therapy with me: www.qualityonlinetherapy.com

vinaysmile

This Gestalt therapy blog is translated into multiple languages. You are welcome to subscribe

logosm1

Links

Career Decision Coaching

Here

and here

Lifeworks

Gestalt training and much more

http://www.depth.net.au

For Men

Here is a dedicated site for my book Understanding the Woman in Your Life

http://www.manlovesawoman.com

The Unvirtues

A site dedicated to this novel approach to the dynamics of self interest in relationship

http://www.unvirtues.com

Learn Gestalt

A site with Gestalt training professional development videos, available for CE points

http://www.learngestalt.com

We help people live more authentically

Want more? See the Archives column here

Gestalt therapy demonstration sessions

Touching pain and anger: https://youtu.be/3r-lsBhfzqY (40m)

Permission to feel: https://youtu.be/2rSNpLBAqj0 (54m)

Marriage after 50: https://youtu.be/JRb1mhmtIVQ (1h 17m)

Serafina - Angel wings: https://youtu.be/iY_FeviFRGQ (45m)

Barb Wire Tattoo: https://youtu.be/WlA9Xfgv6NM (37m)

A natural empath; vibrating with joy: https://youtu.be/tZCHRUrjJ7Y (39m)

Dealing with a metal spider: https://youtu.be/3Z9905IhYBA (51m)

Interactive group: https://youtu.be/G0DVb81X2tY (1h 57m)